DE LA VILLE DE PARIS.
251
[i575]
ausdictz Prevost des Marchans et Eschevins ou l'ung d'eulx; et sera donné à celluy ou ceulx qui le dénon­ceront et le révéleront, la somme de cinq cens escus avec impunité du crime : et à faulte de fere laditte declaration, seront les coupables pugniz de peine de mort'1' suivant les Ordonnances.
"Faict au Bureau, le x"10 May m vc lxxv."
La presente Ordonnance a esté publiée à son de trompe par les carrefours et lieulx accoustumez de laditte ville, de par lesdictz Sieurs Prevost des Mar­chans et Eschevins, suivant la voluntté et comman­dement du Roy.
CCCCLXIX. — Idem. [Mandemens aux Collonnelz.]
io mai 1575. (Fol. 188 r°.)
"Cappitaines et gardes des portes, pour aultant que, ceste nuict passée, la Vraye Croix a esté voilée et desrobée à la Sainttc Chappelle, ne faittes faulte de prendre garde à tous ceulx qui sortiront de la ville, soit à cheval ou à pied;, et fouliez tous ceulx dont vous aurez quelque doubte ou soubson, pour recouvrer laditte Vraie Croix de laditte Saintle Cha­pelle, si possible est.
"Et y usez de toute dilligence extresme, eL fouillez
et visitez diligemment tous ceulx qui sortiront, comme dict est, sinon ceulx qui sont fort bien con-gnuz et sans aucun soupson.
"Faict au Bureau de la Ville, le xmc jour de May
M Ve LXXV."
Pareilz Mandemens ont esté envoiez à tous les Colonnelz de laditte Ville.
CCCCLXX. — [Idem.] [Injonction aux] passeurs.
io mai 1575. (Fol. 188 r°.)
De par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
«Deffences et inhibitions expresses sont faittes aux cappitaines de la riviere et passeurs, de passer et ne laisser passer par laditte riviere aucunes per­sonnes, dc quelque estat ou qualité qu'ilz soient, pacquclz, hardes ou aultres choses, mesmes de ville cn ville, pour ce jour d'huy et demain; ains arrester
et enchesner tous et chacuns les bastcaulx qu'ilz trou­veront estre menez par la riviere, pour faire le con­traire : sur peine de la vie.
"Faict au Bureau, Ie xme jour de May m vc lxxv.h
Les presentes deffences ont esté signiffiées aux trois cappitaines des trois corps de garde de la ri­viere, et d'icelles baillé coppie; et aussy ont esté signiffiées ausd, passeurs.
CCCCLXXI. — [Idem.] Procession generalle. [Mandemens aux Conseillers de la Ville.]
i4 mai i575. (Fol. 188 v°.)
"Monsieur le premier President, plaise vous trouver demain, six heures du matin, en l'Hostel de ceste Ville, pour nous accompaigné!- àla procession generalle qui se fera en la Saintte Chappelle, où le
Roy sera en personne : vous priant n'y voulloir faillir.
"Faict au Bureau, le xiiii1"0 jour de May m vc
LXXV.
Croix tiré d'un autre reliquaire de la Sainte-Chapelle. (Ibid., ibid.) — Il n'est pas hors do propos de conslatcr que ce n'est point l;i première fois que le tresor de la Sainte-Chapelle ait eu à souffrir d'un détournement.'En 1534 (n. st.), François de Montmorency-La Rochepot, nommé à l'office de bailli et concierge du Palais, fit dresser un inventaire des reliques de la Sainte-Chapelle; co réco­lement permit de constater la disparition d'une "grande partie du bois de la Sainte Croix qui soulloit estre on uno grande layetlc d'argent». Pour plus do détails, voir l'extrait des Registres de la Chambre des Comptes, transcrit au tome I, p. i5o, dos Preuves de l'histoire de la ville de Paria.
O Les cinq derniers mots ont été transcrits après coup, de la mémo main qui a écrit la rubrique de l'Ordonnance à la marge du Registre.
3a.